25 Ağustos 2007

İLK YURT DIŞI İŞİM
Yurt dışına ilk işimi yaptım. Gerçi satın alınmış olan
başka işlerimde oldu ama bu iş teklif alarak aldığım ilk iş olmuş oldu. Hemen genellemek istemem sadece bir iş yaptım diye yurtdışına ama kendi ülkemde görmediğim dürüstlüğü gördüm. Bizde olsa freelance çalışan arkadaşlar bilirler; ne paranızı alabilirsiniz, ne yapmadığınız revizyon kalmaz. Neyse efendim net olan bir şey varki ilk işimde benim kendi ülkemde yaşadığım deneyimlerden çok daha farklı şeyler yaşadım. Herşey gayet net ve açıktı. Bir revizeleri oldu istedikleri. O da baştan belirtmeyi unuttukları bir nokta. İş bittikten sonra çıktı ve komple animasyonu etkileyecek bir değişiklikti. Yani iş baştan yapılacaktı nerdeyse. Ben istemeden onlar işin ederinin yarısını da vermeyi teklif ettiler. Anlayış farkı budur. Freelance çalışanlar daha iyi anlamıştır beni zaten.
( Bu arada girişteki baykuş animasyonu bana ait, baykuş tiplemesini müşteri gönderdi, site tasarımı başka bir freelance tasarımcıya ait.)

Hiç yorum yok: